Nyheder

Nyhedsbrev juli 2019

Ekstraordinær generalforsamling d. 25. juli. Vigtigt!!Vores revisor har gjort os opmærksom på, at vi kan spare over 800.000kr om året ved at omlægge vores fastforrentede lån til et andet fastforrentet lån. Dette skal dog gøres inden august, og vi har derfor travlt med at få godkendt, at bestyrelsen får bemyndigelse til at omlægge lånet. Husk at sætte 20 minutter af til mødet. Hvis du er forhindret i at dukke op, så sørg for at give din fuldmagt til en anden andelshaver – ikke til bestyrelsen. Hver andelshaver må maksimalt have 1 fuldmagt. Vi ses! Tilbuddet på omlægningen, kan tilgås via dette link.

Så er der adgang via porten Borups plads igen! Vi skal i uge 33 have lagt asfalt, så da vil porten igen blive spærret nogle enkelte dage. Endvidere udbedres sætningsskader, og efterfølgende males porten.

Storskrald. Man kan nu igen komme af med storskrald. Husk, at det må max. Være 1×1 meter, ellers skal det afleveres på genbrugsstationen – ligesom hårde hvidevarer, madrasser, m.v.

Københavns kommune tilbyder 400kr i tilskud til indkøb af skraldesystem til affaldssortering. https://kbhsorterer.kk.dk/artikel/vilkaar-tilskud

Læs mere på hjemmesiden om vilkår og betingelser.

Renovering af belægningen på opgangstrapperne påbegyndes snart –  husk at det er forbudt at bruge trappen mens arbejdet står på – du skal derfor kunne bruge din bagtrappe!

Stefansgade48-50 – rensning 25. juli og behandling 26. juli

Stefansgade52-54 – rensning 26. juli og behandling 29. juli

Stefansgade56-58 – rensning 29. juli og behandling 30. juli

Stefansgade60-62 – rensning 30. juli og behandling 31. juli

Borups Plads 26-28 – rensning 31. juli og behandling 1. aug

Borups Plads 30 – rensning 1. aug. og behandling 2. aug.

Lundtoftegade 2- rensning 2. aug. og behandling 5. aug.

Lundtoftegade 4-6 – rensning 5. aug. og behandling 6. aug.

Lundtoftegade 8-10- rensning 6. aug. og behandling 7. aug.

Humlebækgade 39-41 – rensning 7. aug. og behandling 8. aug.

Humlebækgade 43-45 – rensning 8. aug.  og behandling 9. aug.

Humlebækgade 47-49 – rensning 12. aug. og behandling 13. aug.

Humlebækgade 51 – rensning 13. aug. og behandling 14. aug.

Husk– selv i det gode vejr – at lukke døre/vinduer mod gården ved larmende arbejder.

Næste kontortid er tirsdag den 06.08. God sommer!

Nyhedsbrev maj 2019

Arbejdslørdag d. 1/6 kl. 10 til 15. Vi samles i gården, ved porten mod Borups Plads. Vi sørger for mad og drikke – og forhåbentlig også masser af sol.

Vedligeholdelse af linoleum på hovedtrapper. I juli måned skal vores hovedtrapper have en linoleums-behandling. Denne behandling tager 2 dage, og vil medføre, at trapperne ikke kan benyttes i tidsrummet. Derfor skal alle sikre sig, at de kan bruge deres bagtrapper.
Hvis der er nogen problemer med bagtrappen, så kontakt varmemesteren, så kan han forsøge at afhjælpe problemet. Alle beboere vil få omdelt seddel om hvornår deres opgang spærres af. Vi omdeler også en generel tidsplan til alle.

Varmeregnskab er udsendt fra Techem, og det vil blive uddelt i løbet af den næste uge.

De indsamlede cykler, fra første arbejdsdag, bliver snart afhentet, så tjek lige om du mangler din cykel.
Mangler du din cykel, så kontakt varmemesteren – så sørger han for, at du kan få din cykel. Når først cyklerne er afhentet herfra, er det på hittegodskontoret, at man skal henvende sig.

Vi får udført en del arbejde i foreningen. Porten mod Borups plads får udskiftet bærejern, og arbejdet går efter planen. Når asfalten er blevet lagt på, så bliver sætningsskaderne i porten udbedret, og murværket males.
I juli får kiosken på Borups Plads opsat lydloft, og gulvet hos pizzeriaet vil blive repareret.

Arbejdsweekenderne er på flg. datoer i år. Søndag d. 28/4 + lørdag d. 1/6 samt weekenden d. 28. og 29. september. Tidspunktet er fra 10 – 15 alle dage.

Nyhedsbrev april 2019

Arbejdssøndag d. 28. april kl. 10 til 15. Vi samles i gården, ved porten mod Borups Plads.
Vi sørger for mad og drikke – og forhåbentlig også masser af sol. Vel mødt til årets første
arbejdsdag

Skuret til barnevognsopbevaring er klar! Så er der adgang til rummet nede ved
legepladsen. Kom ned forbi kontoret i åbningstiden, tirsdage i lige uger ml. 19 og 20, så
kan du få adgang via din nøglebrik.

Storskrald er der stadig intet af – men i forbindelse med arbejdsweekenden, har vi en
container, som kan fyldes. Så har du storskrald, så har du mulighed for at komme af med
det søndag d. 28/4 fra kl. 10 til 15. INGEN elektronik, INGEN køleskabe eller andre
hvidevarer og INTET byggeaffald.

Arbejdsweekenderne er på flg. datoer i år. Søndag d. 28/4 + lørdag d. 1/6 samt
weekenden d. 28. og 29. september. Tidspunktet er fra 10 – 15 alle dage

Nyhedsbrev marts 2019

Dørpumper er blevet udskiftet i samtlige opgange. Så er vi ikke længere i den situation, at en masse af opgangsdørene ikke vil lukke pga. kulde mm.

Der arbejdes fortsat på porten ved Borups Plads. Vi beklager alle generne, som arbejdet medfører. Arbejdet trækker ud, da man, efter fjernelse af asfalten, identificerede yderligere problemer, der kræver andre fagfolk.Vi har indhentet tilbud fra relevante håndværkere og vil så snart muligt komme med en udmelding om, hvornår porten, og dermed også storskrald igen fungerer.

Arbejde med vedligeholdelsesplanen går fremad. Bestyrelsen arbejder pt ihærdigt på at få udbedret de punkter på vedligeholdelsesplanen, som vi har sat os for at nå i 2019.Således er vi i gang med port-renovering, brandisolering af vinduer i bagtrapper, brandisolering af kælderlofter, gennemgang af el-kabler i kældre samt udvidelse og opdatering af vores adk-system (nøglebrik-aflæsere).Det er nogle store opgaver, som vi forsøger at løse bedst og hurtigst muligt.

Varmeregnskabet kommer snart ud til os alle. I den forbindelse åbner vi op for, at alle beboere kan få online adgang til oversigt for deres forbrug af vand og varme via mobiltelefonen (smartphone). Men der vil snart komme mere information.
Via app’en kan man sammenligne sit forbrug pr år, måned eller uge samt med gennemsnitsforbruget for ejendommen. Det er vores måler-aflæsningsfirma Techem, som stiller app’en til rådighed. Alle skal dog tilmeldes via bestyrelsen eller varmemesteren – dette kan man dog først blive, efter at regnskabet er blevet uddelt.

Arbejdsweekenderne er på flg. datoer i år. Søndag d. 28/4 + lørdag d. 1/6 samt weekenden d. 28. og 29. september.

nyhedsbrev januar 2019

Porten mod borups plads skal renoveres. Arbejdet starter mandag d. 28. januar og vi forventer at arbejdet vil vare ca. halvanden uge. Dette kommer til at medføre, at porten ikke vil kunne anvendes i denne periode. Vi skal have udskiftet asfalten samt efterset bærejernene, for at sikre at porten ikke braser sammen

Storskrald kan ikke henstilles fra d. 24. januar.  Containerne bliver derfor fjernet og pladsen afspærret. Der vil blive åbnet når porten er ordnet igen på Borups plads. Så udskyd din oprydning eller kør selv skraldet til genbrugsstationen. Har man store ting til affald, kan man kontakte varmemesteren, som kan låne jer en trækvogn til transport til genbrugspladsen.

Hoveddørene har problemer. Fugt, kulde og temperaturskift får dørene til at udvide sig, og dørpumperne bliver sløve. Vi kigger derfor på andre dørpumper, som er bedre egnet til klimaet og arbejder også på, at få udskiftet hoveddørene på sigt.

Udskiftning i bestyrelsen. 2 medlemmer har valgt at forlade bestyrelsen, begge suppleanter har valgt at træde ind i bestyrelsen, så bestyrelsen i andelsforeningen består nu af: Janna Linn Grunth, Kenneth S Madsen, Anne Sofie Salling Rasmussen, Emil Linnet, Magnus Stengade, Carsten Trads Sørensen og  Mikael Mollerup

Vi har rotter i gården. Det er derfor meget vigtigt, at vi sørger for, at skraldespandene altid har lukket låg – ellers hopper rotterne op og spiser løs. Vi har sørget for at skadedyrsbekæmpelsen fra kommunen er på sagen, men det kræver at vi alle sammen støtter op.

Bestyrelsen arbejder pt. på loftisolering i kældrene, opsætning af nøgleadgangspunkter de sidste steder, samt brandisolering af toiletvinduerne på bagtrapperne, samt renovering/fornyelse af foreningens hoveddøre.

Nyhedsbrev december 2018

Den ordinære generalforsamling blev afholdt d. 6/12. Tak til dem der mødte op og deltog i diskussionerne og afstemningerne. Det er skønt som bestyrelse at føle denne opbakning, samt interesse for foreningen. Referatet vil snarest blive uddelt, hvor interesserede kan læse om fastsættelsen af andelskronen mm.

Nu nærmer julen sig og nytåret. Igen i år vil det være muligt at komme af med sit juletræ, når det har udtjent sin værnepligt. Juletræer skal IKKE i storskrald, men i stedet lægges på græsplanen til højre for storskralds-området. Kent vil markere området J

Fyrværkeri hører sig til nytårsaften. Men husk nu at det er forbudt at affyre raketter i gården samt fra altaner. Gør det fra gader og stræder, men ikke i gården

Bestyrelsen holder julelukket, så næste åbningstid er tirsdag d. 8. januar. Rigtig glædelig jul og hav en fornøjelig nytårsaften!

Sneen skulle komme, det er sikkert og vist. Det betyder at der skal fejes og saltes omkring vores ejendom. Cykler i gården skal stilles, så de ikke er i vejen,  når den store traktor skal feje sneen væk og salte. DERFOR må man ikke stille sin cykel op ad gelændere og trappenedgangene. Særligt skal man være opmærksom på at stille sin cykel, så traktoren stadig kan komme ud af skuret. Dette gælder  for skuret ud for Stefansgade 62 og Borups plads 26.

nyhedsbrev november 2018

Vi har fået foretaget en ny valuar-vurdering af ejendommen. Den nye vurdering kan ses på www.borupsplads.probo.dk i dokumentarkivet. Man skal logge ind som andelshaver for at kunne se den.

Fortov og kantsten bliver renoveret på humlebækgade. Kommunen forventer at det vil tage 6 – 7 uger førend de er færdige med begge sider af vejen. Hvis man har nogen spørgsmål, så kan kommunen kontaktes på emailvejvedligehold@tmf.kk.dk.

Hårde hvidevarer skal beboere selv skaffe sig af med. Vi oplever ofte, at der bliver stillet komfurer, køleskabe og opvaskemaskiner ved storskraldecontainerne. Det er simpelthen ikke i orden. Det er den enkelte beboers eget ansvar at sørge for bortskaffelse, fx ved at køre det på genbrugspladsen. Tal med varmemesteren, og så kan du  evt. låne vores trækvogn til transporten. Ydermere må storskrald ikke være længere end 1m, så har du større skrald, så sørg for at få det skåret i mindre stykker!
Sluttelig så skal vi alle være opmærksomme på, at containerne ikke må fyldes på en sådan måde, at vi risikerer at folk kan komme til skade pga. væltende containere, eller at plader vælter ud af containeren – der er også børn, der færdes på egen hånd i gården. Så vis hensyn, og stil dit affald forsvarligt.

Der er snart generalforsamling i foreningen.  Så sæt et hak i kalenderen den 6/12 fra kl. 19 – 21.30. Vi afholder generalforsamlingen i foreningens beboerlokale. Der vil blive omdelt indkaldelse mm til alle andelshavere i løbet af denne måned.

Nyhedsbrev oktober 2018

Arbejdsweekenden er overstået. Super godt arbejde og stort tak til de fremmødte.
Vi fik ordnet en masse, rengjort vores dam samt klargjort rum til barnevogne i vuggestuens tidligere liggehal, samt i kælderen ved Humlebækgade 45.

Cykelrydningen medførte en fyldt container. Hvis du mangler din cykel, så er den måske blevet fjernet i forbindelse med arbejdsweekenden. Så skal du skynde dig ned til varmemesteren og få den fjernet, inden politiet gør det.

Mere og ny barnevognsparkering. Vi er ved at få opsat nøglebriksaflæsere ved liggehallen samt i cykelkælderen ved humlebækgade 45. Når de er opsat, sørger vi for at melde det ud, og så skal I have fat i varmemesteren eller dukke op i bestyrelsens åbningstid, så sørger vi for at din nøglebrik bliver aktiveret og får adgang til barnevognsparkeringen.

Pas på med at have effekter stående direkte på gulvet i kælderrummet. Da vi til tider døjer med lidt fugt i kælderen samt udsættes for mægtige mængder regn af og til, så vil vi gerne opfordre alle til, at overveje hvorledes de opmagasinerer effekter i kælderen. Vi vil klart anbefale, at man placerer sine ting på en palle, på mursten mm. Det handler om at få løftet tingene op fra gulvet og dermed sikret mod kælderfugt og vand.

Bestyrelsen holder lukket i uge 42. Der vil således ikke være åbningstid førend uge 44. I nødstilfælde brug Email eller kontakt varmemesteren.

Hårde hvidevarer må IKKE sættes ved storskrald. Vi beboere skal selv sørge for at transportere dem til genbrugspladsen ved fx bispe-engbuen. Alle beboere er pt med til at betale, for de beboere, som ikke selv sørger for at smide hvidevarerne ud.
Den udgift kan vi nemt spare væk, ved at vi selv sørger for korrekt udsmidning af vores udtjente hvidevarer.