Nyheder

Nyhedsbrev – April 2021

Kære beboere

Smittetallet falder og restriktionerne løftes nu gradvist – foråret er således kommet. Nedenfor følger derfor en række opdateringer:

Arbejdsdage

  • Til trods for de lempede restriktioner på forsamlinger har vi har besluttet at udskyde arbejdsdagene 24-25/4 til weekenden 29-30/5, således at vi kan samles 20+ personer.
  • En række beboere har udtrykt ønske om at bidrage til det løbende vedligehold af gårdmiljøet, og vi har derfor indkøbt nye haveredskaber hertil. De står i værkstedet ved vuggestuelegepladsen.

Gårdtoilet

  • De to gårdtoiletter (ét ved porten mod Borups Plads og ét ved Lundtoftegade 8) er så småt færdige og det er alene småting der mangler. Efter planen står de klar ultimo april når det første arbejde i lejlighederne ifm. faldestamme-projektet går i gang.
  • Adgang til toiletterne vil ske via beboeres nøglebrikker.

Generalforsamling

  • De lempede restriktioner på større forsamlinger (+ 50 personer efter 11. juni) gør også at vi langt om længe kan identificere en dato for vores udskudte generalforsamling. Vi er i dialog med Andelsbo herom og vil snarest melde en dato ud.

Faldstamme- og stigestrengprojekt

  • Christoffersen og Knudsen og i fuld gang i kælderen, og begynder snart i lejlighederne også. I bliver varslet i jeres postkasse når de kommer til jeres opgang og lejlighed.
  • Tilmeld jer gerne Probo, så modtager I også varslingen pr. e-mail. Den gældende tidsplan for lejlighederne kan ditto altid findes på hjemmesiden

Nyhedsbrev – Februar 2021

Udskudt generalforsamling

  • Vi har undersøgt muligheden for afholdelse af en ‘alternativ’
    generalforsamling (digital eller skriftlig), men det lader sig desværre ikke
    gøre grundet vores vedtægter og udmeldinger fra ABF og Andelsbo .
    Afholdelse af generalforsamling kan for nuværende ikke lade sig gøre på
    vanlig pga. forsamlingsforbuddet. Vi følger dog udviklingen tæt og vil
    indkalde på ny, så snart det er muligt, så den ordinære generalforsamling
    kan afholdes snarest muligt
  • Bestyrelsen vil på generalforsamlingen stille et forslag, der giverhjemmel i vedtægterne
    til at gennemføre generalforsamlinger på alternativ vis, hvis der skulle opstå
    lignende situationer (force majeure) i fremtiden

Opgangsdøre

  • Flere opgange oplever grundet det kolde vejr, at deres opgangsdør ikke
    lukker ordentligt i. Dørlukkerne justeres løbende af varmemesteren, men
    man bedes kontakte ham, hvis det ikke løser problemet på den korte
    bane. Og hold gerne selv øje med, om døren lukker bag dig ellers hjælp
    den lidt. Vi undersøger mulige længerevarende løsninger på problemet.

Faldstamme og stigestrengprojekt

  • Vi har modtaget tilbud fra de fem bydende entreprenører alle inden
    for det afsatte budget. Entreprenøren med det laveste bud er valgt, og vi
    forventer, at der underskrives kontrakt inden for de næste uger. I samråd
    med vores rådgiver, OBH og entreprenøren er det besluttet at udskyde
    opstarten af arbejder i lejlighederne ca. 2 måneder til start maj af
    hensyn til COVID 19.

Nyhedsbrev – December 2020

Vigtige datoer og information

  • Datoer for kontortid i 2021 er 12/01, 09/02, 09/03, 06/04, 04/05, 01/06, 29/06, 10/08, 07/09, 05/10, 02/11, 30/11 & 14/12.  Det er som vanligt tirsdage fra kl. 19:00 – 20:00
  • Den årlige ordinære generalforsamling d. 10/12 blev udsat grundet COVID-19. Vi arbejder på en ny dato i januar og kommunikerer denne, så snart den er fastlagt
  • Arbejdsweekender vil i 2021 være 24-25/4 og 18-19/9. Beløbet for de aflyste arbejdsweekender i 2020 er blevet fratrukket huslejen for december

Faldstamme- og stigestrengprojekt

  • Slideshow og referat fra beboermøde om faldstamme- og stigestrengprojekt lægges på hjemmesiden snarest
  • Ifbm. valg af entreprenør vil der være behov for stikprøver i enkelte lejligheder d. 11/1. Hvis entreprenør og varmemester må kigge forbi jeres lejlighed på denne dato, så skriv da til faldstamme@borupsplads.dk

Jul og Nytår

  • Juletræer kan som vanligt lægges ved afspærringen på det grønne område mod Borups Plads
  • Papkasser skal trykkes flade og smides i papcontainere. Flamingo skal i dagsrenovation.
  • Fyrværkeri må ikke affyres i gården eller fra altaner
  • I tilfælde af sne bedes cykler ikke låses fast til gelændre o. lign, da traktoren skal kunne komme forbi for at feje/salte/rydde sne


Glædelig jul og godt nytår til alle beboere
Dbh Bestyrelsen

Nyhedsbrev – November 2020

Vigtige datoer
• Beboermøde om faldstamme- og stigestrengsprojekt afholdes d. 26/11 kl. 18:30 – 20:30 i Nørrebrohallen. Yderligere information er blevet rundsendt tidligere på måneden

• Den årlige ordninære generalforsamling afholdes d. 10/12 kl. 18:30 – 21:30 også i Nørrebrohallen. Indkaldelse og regnskab er blevet runddelt til alle andelshaveres postkasser. Jf. foreningens vedtægter (§25) kan andelshavere stille beslutningsforslag, de ønsker behandlet. Disse skal være bestyrelsen i hænde senest d. 2/12

• Begge møder afvikles under hensyntagen til gældende retningslinjer for COVID-19. Bestyrelsen opfordrer til, at man kun deltager én person pr. husstand. Alle skal bære mundbind/visir, når de ikke sidder ned

Gården
• De nye områder til drivhus og plantekasser er nu blevet etableret og flisebelagt. Generel vedligehold og beskæring af træer/planter i gården vil  blive gennemført i starten af det nye år

•Der er nu indhentet og godkendt tilbud på etablering af gårdtoilet og renovering af pissoir. Arbejdet forventes opstartet ultimo januar

Facebook-gruppe
• En beboer har oprettet en Facebook-gruppe, der er åben for alle beboere og hvor der bl.a. kan koordineres gårdaktiviteter o. lign. Super initiativ! Søg på AB Borups Plads eller brug linket her: https://www.facebook.com/groups/989405618149961/

Cykler
• Mange cykler henstår ubrugte i foreningens cykelkælderrum til gene for dem, der dagligt bruger deres cykler. Bestyrelsen arbejder derfor på muligheder for langtidsopbevaring af cykler, der sjældent bruges men som beboerne gerne vil beholde

Nyhedsbrev – September 2020

Ventilation i kælder

  • I forlængelse af punkt i vores vedligeholdelsesplan er der indhentet tilbud på udførelse af udluftning i kældrene. Dette arbejde udføres i september måned.

Storskrald

  • Husk at storskrald max må være 1×1 meter. Yderligere retningslinjer fremgår af plakater ved storskraldet. Er dit storskrald større end 1×1 meter eller er det; Byggeaffald, hårde hvidevarer mv. så skal du selv aflevere dette på Genbrugspladsen Bispeengen ved Fuglebakken St. Tag gerne fat i Varmemesteren for lån af trækvogn eller lån en på genbrugspladsen. Fejl i sortering er ikke blot til økonomisk last for foreningen i form af bøder, det gør også at storskraldsordningen kan være i fare for at blive lukket, da vi ikke kan få det afhentet. Lad os hjælpes ad med at huske det, så vi kan beholde ordningen.

Gården

  • På generalforsamlingen i januar blev det besluttet, at der oprettes et gårdtoilet, og at pissoiret renoveres. Dette arbejde pågår i efteråret.
  • Sommeren går på hæld, men det ser ud til at det gode vejr fortsætter lidt endnu. Husk derfor at rydde op efter jer selv (skrald, flasker, cigaretskodder, engangsgrille mv.), samt at der skal være ro i gården og på altaner fra kl 22. Her er meget lydt.
  • Der er opsat nye faststøbte tørrestativer.

Faldstamme- og stigestrengprojekt

  • Der vil være besigtigelser af lejligheder i september måned. Varslinger følger. Informationsmøde forventes afholdt i slut oktober. Dato følger.

Nyhedsbrev – Maj 2020

COVID-19/Coronavirus

  • Forsamlingsforbuddet (max 10 personer) er i kraft indtil tidligst d. 8 juni. Vi kan derfor ikke gennemføre arbejdsdagene som planlagt d. 6 og 7. juni. Vi har derfor besluttet at aflyse alle arbejdsdage i 2020. Dette betyder at alle andelshavere i december vil få udbetalt beløb indbetalt til arbejdsdage i 2020. Cykelmærkning og -oprydning gennemføres af bestyrelsen efter sommerferien.
  • Gården trænger dog stadig til at blive gjort sommerklar, og bestyrelsen vil derfor stå for en frivillig gårddag, hvor haveredskaber mv. vil blive sat frem. Datoen er 13/6 fra kl. 10:00 –13:00. Der vil på forsvarlig vis være forplejning.
  • Kontortider genoptages pr. 9/6. Dog fremover kun hver 4. uge grundet mindsket behov. Kontortid i 2020 er således på følgende datoer: 9/6, 4/8, 1/9, 29/9, 27/10, 24/11 og 8/12. Bestyrelsen er naturligvis fortsat at træffe pr. mail eller ved presserende sager.
  • Ekstraordinær generalforsamling samt beboermøde om renovering af faldstammer og stigstrenge gennemføres efter sommerferien. Datoer kommunikeres snarest.

    Godgårdskik
    Vejret er med os, og det er dejligt at se, hvor mange der benytter vores skønne gård. Husk at rydde op efter jer selv (skrald, flasker, cigaretskodder, engangsgrille mv.), så sørger I både for at gården er ren og pæn, og at børnefingre ikke får fat i disse ting.

    Husk ligeledes at der skal være ro i gården og på altaner fra kl. 22.

    Dbh Bestyrelsen

Nyhedsbrev April 2020

COVID-19/Coronavirus
Grundet de fortsat skærpede omstændigheder vedrørende COVID-19, forlænger vi de tidligere omtalte forholdsregler. Dette betyder:
  • Arbejdsdagen d. 18 april udskydes til d. 6 juni. Datoerne for arbejdsdagene i 2020 er således: Weekenden d. 6-7 juni og weekenden d. 19-20 september.
  • Kontortider aflyses indtil videre. Så snart at de normale kontortider genindføres, kommunikeres det i nyhedsbrevet. Bestyrelsen kan træffes på e-mail i mellemtiden.
  • Ekstraordinær generalforsamling, samt beboermøde om renovering af faldstammer og stigstrenge, forventes gennemført efter sommerferien
Renovering af faldstammer og stigstrenge
Efter en grundig udbudsrunde er det besluttet at ingeniørfirmaet, OBH Gruppen, vil fungere som rådgiver på den kommende renoveringen af faldstammer og stigstrenge i foreningen. Beboermøde herom følger efter sommerferien.
God gårdskik
Undlad at fylde skraldecontainerne så de ikke kan lukkes, samt at fodre ænder og fugle i gården, da det tiltrækker rotter.
Glædelig påske til alle beboere.
Dbh Bestyrelsen

Nyhedsbrev februar 2020

Generalforsamling

Tak til alle andelshavere, der deltog i generalforsamlingen d. 27/1. Fra bestyrelsens side takker vi for de konstruktive og passionerede diskussioner. Referat kan tilgås på Proboog www. borupsplads.dk

Da en række af de vedtagne ændringer er vedtægsændringer, skal disse endeligt vedtages på en ekstraordinær generalforsamling. Denne afholdes 17/3 og en officiel indkaldelse følger snarest.

Plantekasselaug

En andelshaver med grønne fingre har foreslået, at der oprettes et plantelaugog et mindre område af gården bruges til højbede og beplantingaf grøntsager og urter.  Dette blev vedtaget på generalforsamlingen.  Har du også grønne fingre og har lyst til at bidrage til fællesskabet i gården? Så meld dig ind i ‘A/B Borups Plads Plantekasse Laug’ på Facebook (http://kortlink.dk/24xq8) for mere info.

Arbejdsdage

Foråret er snart over os og det betyder en ny omgang arbejdsdage, hvor vi gør gården klar til den nye sæson. Benyt lejligheden til at bidrage til et bedre gårdmiljø og lær dine naboer at kende. Datoerne for arbejdsdagene i 2020 er: 18/4, 7/6 og weekenden 19-20/9.

Elefantriste

Langt om længe udskiftes de glatte træbrædder, der ligger i vandrenderne rundt omkring i gården. Bestyrelsen har indkøbt skridsikre elefantriste, der netop er leveret. Montering af disse påbegyndes i løbet af ugen.

Vedligehold af porte

Som flere har bemærket gik vedligehold af portene i stå i efteråret, i takt med at det blev koldere. Dette skyldes at det skal være +8 grader før at maleren kan udføre sit arbejde. Vi ser frem til forårets kommen og to styks friske indgangspartier til gården.

Nyhedsbrev december 2019

 Generalforsamling

Dato og tidspunkt for generalforsamlinger 27/1 kl.18:30. Som vanligt vil foreningensrevisor og Andelsbo deltage.

Indkaldelse følger i starten af januar.

Jul og Nytår

Bestyrelsen ønsker alle beboere glædelig jul og godt nytår. Husk at der ikke må affyres fyrværker i i gården. Juletræer til udsmidning kan lægges på græsset ved porten mod Borups Plads.

Ifbm. højtiden generes typisk e n masse ekstra affald, der lægger pres på skraldekapaciteten i gården. Husk der for at presse jeres pap fladt inden det smides i papcontainer og ikke at fylde containere til dagsrenovation mere end at låget kan lukkes. 

Nyhedsbrev Oktober 2019

Arbejdsweekend

Stort tak til alle andelshavere, der mødte op d. 28/29 september til arbejdsweekend. Det var nogle produktive og hyggelige dage, og gården har ikke set så godt ud længe.

Nyt grus er allerede nu ved at blive spredt på stierne.

Hold rotterne væk – luk låget på skraldecontainerne!

Vi har problemer med rotter i gården, og vi har været i dialog med kommunen herom.  Problemet skyldes, at der ofte er skraldecontainere, der fyldes så meget, at lågene står åbne i længere tid.

Løsningen er ligetil: Fyld aldrig skraldecontainerne så de ikke kan lukkes og benyt også skraldecontainerne, der står længere inde i skraldeskurene. De henstår ofte halvtomme.

 

Henstilling af effekter på fællesarealer/fortrapper

Af hensyn til gældende lovgivning om brandsikring af beboelsesejendomme, må personlige effekter ikke henstilles på fællesarealer inkl. fortrapper, bagrapper og ved kælderrummene. Dette fremgår også af vores husorden. Varmemesteren vil derfor i uge 44gennemgå de forskellige arealer, med påbud om, at man fjerner de ejendele, der måtte stå, inden for 1 uge. Fjernes tingene ikke, henstilles disse på ejendomskontoret til afhentning, og de bortskaffes, hvis ikke de afhentes.

Husk, at vi har særlige områder specifikt til barnevogne.

Andedam

Som en del af jer har bemærket, er pumpebrønden i andedammen gået i stykker. Vi er dialog med den oprindelige entreprenør for at udbedre dette hurtigst muligt, så der igen er klart vand i andedammen.