Til beboere

Til beboere

Nyhedsbrev februar 2024

 Kontortider i 2024

Bestyrelsen har kontortid mellem 19-20 det kommende år på følgende datoer: 05.03, 02.04, 30.04, 28.05, 18.06, 13.08, 03.09, 01.10, 29.10, 26.11, 10.12.

100-ÅRS JUBILÆUMSFEST: lørdag d.15. juni 2024

Så kan I godt glæde jer til et brag af en glædesfest, når foreningen fejrer 100 år denne sommer. Budgettet er stort, og mulighederne er mange til at designe en unik og uforglemmelig dag og aften sammen. Kom ned og skål for vores skønne forening, og at sommeren forhåbentlig er godt i gang.

Til at arrangere denne dag mangler vi nogle friske beboere, der har lyst til at give en hånd med planlægningen i Festudvalget. Så hvis det kribler med at idégenerere og/eller eksekvere, kan du sende en mail til bestyrelsen@borupsplads.dk,så forbinder vi de interesserede.

Ved at være med i Festudvalget, kan du fx være med til at beslutte hvilken underholdning, der skal være, hvilken mad og drikke vi skal forkæle os med, og hvordan gården skal se ud denne dag med oppyntning eller tema. Inspirationsidéer: Stand-up underholdning, fællesdans, koncert, talk, workshops, fælles kunstværk, legeområder, skumfest… 

Sidste år blev festen udskudt, da der var for få tilmeldte. I år håber vi, at mangevil deltage i fejringen.

Arbejdsdage for det nye år er:27.04, 25.05, 15.09

Sæt meget gerne kryds på en eller flere af ovenstående datoer og kom ogvær med til at friske gården, kælderen og omgivelserne op, så det fortsat bliver etdejligt og ryddeligt sted at opholde sig.

Nyhedsbrev

Februar 2024

Brandinspektion er foretaget

Vi havde brandinspektion ijunimåned 2023, hvor vi fik en rød anmærkning på flugt-og adgangsveje. Vi vil derfor endnu engang venligt opfordre til atALLEeffekterpå trapper (for- og bagtrappe) fjernes, inklusiv fodtøj!

Porten v. Borups Plads

Porten er lige nu i stykker efter et uheld med fejemaskinen. Forsikringssagen er i gang, og vi afventer for nuværende, men vi forventer at udbedringen kan sættes i gang inden længe.

Byttecentralen – hvor og hvordan?

Byttecentralen er i brug, og det glæder os at mange har lyst til at give ting videre, som de ikke har brug for længere.

Vi opfordrer dog til lige at kigge en ekstra gang på det, du sætter ned i rummet for at sikre, at det der sættes ned, er brugbart. Husk at det kun ermindre ting, der kan sættes i byttecentralen, så møbler kan ikke sættesderned.

Vi planlægger, at der ryddes ud i byttecentralen med jævne mellemrum i forbindelse med arbejdsdagene. Dette for at sikre, at rummet er gangbart og nogenlunde overskueligt. Vi vil varsle på ProBo om dette inden. 

Hvor? Byttecentralen er placeret i kælderen ved Humlebækgade 41 og får snart et fint skilt på døren. Alle beboere har adgang til byttecentralen med deres nøglebrik.

Husk at det ikke er tilladt at sætte ting i portene – vurdér i stedet om det skal smides ud eller sættes ned i byttecentralen. Hvad angår tøj der er i stykker, kan detsmides ud i de nye tekstilaffald containere ved Coop365.

Nyt om lamper

Halvmåne lamperne i gården er nu ombygget til LED. I forbindelse med ombygningen blev glassene ligeledes skiftet. Vi håber, I kan se det forbedrede lys langs facaden i gården.

Pullerterne i gården ombygges i løbet af foråret til LED.

Lyset på boldbanen er pt. slukket, da lyset generer beboere omkring boldburet. Vi er ved at indhente tilbud på nye lamper, hvor lyset er mere retningsbestemt, så vi til efteråret kan have lys på boldbanen om eftermiddagen og først på aftenen uden lyset genere nogen.

Februar digt

Nu leger tidlig forårssol

Om Sjællands frosne strå.

Den kolde, lyse vinterjord

Er god at vandre på.

Et blaf af blegt og lunet lys

Har vasket by og træer.

Hvor tydelige alle ting.

Hvor virkeligt et vejr.

-Piet Hein, 1943, “Januarsol”

2-værelses lejlighed i Stefansgade til salg

Lejligheden er 56 kvm og består af en stue, som ligger ud mod Stefansgade, et soveværelse mod gården og et flot lyst køkken med opvaskemaskine og vaskemaskine. Fra køkkenet er der adgang til en altan, hvor du kan nyde solen om sommeren fra tidlig eftermiddag til sen aften og hvor du har udsigt over foreningens hyggelige gård. Derudover er der et badeværelse med gulvvarme. Lejligheden ligger tæt på Nørrebroparken og få minutters gang fra metrostationen Nuuks Plads.

Nyhedsbrev december 2023

Ordinær generalforsamling 2024

Der afholdes ordinær generalforsamling tirsdag d. 16/1 kl 18:30, i Anna Kirke. Indkaldelse følger snarest.

Kontortider i 2024

Indtil videre er der kun planlagt kontortid tirsdag d. 9/1 kl 19-20. Efter ordinær generalforsamling d. 16/1, kommer der kontortider for resten af året.

Offentlig ejendomsvurdering

Som I måske har læst i pressen, er der kommet nye ejendomsvurderinger for andelsforeninger. Grundværdien på vores ejendom er sat til 462.400.000 kr. Andelsbo vil, når der kommer yderligere information, komme med en konsekvens beregning til os.
Når den nye skattebillet for 2024 foreligger, vil den som altid blive tilgængelig via Probo.

Husk storskrald ordningen er nu ophørt

Kun stort indbo og indendørstræ bliver hentet.
Stort el-skrot aflevering aftales med varmemesteren.
Du kan læse mere om den nye ordning på Københavns Kommunes hjemmeside: https://affald.kk.dk/viden-om-affald

Byttecentral

Byttecentralen er nu i brug, men der er stadig nogle der sætter ting i porten. I en overgangsfase har varmemesteren flyttet tingene til byttecentralen, det gør han ikke længere, nu smides tingene ud. Så hvis man gerne vil have tingene til genbrug, skal man altså selv sætte tingene ned i byttecentralen.  Husk at det kun er mindre ting, der kan sættes i byttecentralen, så møbler kan ikke sættes derned.
Byttecentralen er placeret i kælderen ved Humlebækgade 41.
Alle beboere har adgang til byttecentralen med deres nøglebrik.

Lamper

Bestyrelsen håber at alle er glade for de nye lamper på trapperne. Det har vist sig at være en rigtig god beslutning, at udskifte lamperne til LED belysning. Vi ser et fald i strømforbruget på 30%.
I starten af det nye år, renoveres lamperne i gården, så de også vil få LED.

Erhvervslejemål

Som vi tidligere har skrevet, har foreningen et ledigt erhvervslejemål.

Bestyrelsen har i en del måneder været i forhandlinger med Københavns Kommune om leje af lokalet. Desværre endte de med at takke nej. Det viste sig, at der var udfordringer med hvad lokalet kan anvendes til. Som det er lige nu, må der kun ligge en institution i lokalet. Vi er i samarbejde med Andelsbo ved, at få ændret anvendelsen til noget mere brugbart. Desværre er der pt. ingen tidshorisont på hvornår det Københavns kommune kan behandle forespørgslen.
Bestyrelsen har dog fået et par andre henvendelser på lokalet, men da vi ikke kender tidshorisonten på sagsbehandlingen og heller ikke kender markedslejen, forventer bestyrelsen at der hyres en erhvervsmægler der kan være behjælpelig med at fastsætte lejen og finde en lejer, når vi kender tidshorisonten på at ændre hvad lokalet må anvendes til.

Brandinspektion

Bestyrelsen er ved at få bragt anmærkningerne i brandrapporten i orden. Blandt andet har det vist sig, at brandmurerne ikke var ført helt ud til tagfoden. Dette blev i forbindelse med vindues- og facadeprojektet udbedret på gårdsiden. Lige så snart vejret tillader det, bliver de tjekket på gadeside.

Men vi tager anmærkningerne i den prioriterede rækkefølge som ingeniøren har skrevet til foreningen.

Der er kommet en rød anmærkning på flugt og adgangsveje. Der står for mange ting på trapperne. Alt på trapperne skal fjernes, herunder fodtøj!

Renovering af facade mod gården og vinduer

Projektet med maling af facade og vinduer er næsten færdigt, der udestår nogle enkelte vinduer og maling efter nedtagning af stillads. Til foråret kommer håndværkerne retur og færdiggør de sidste ting.

Beboere der mangler at få malet, bliver kontaktet inden jul af bestyrelsen.

100-ÅRS JUBILÆUMSFEST

Som besluttet på generalforsamlingen i 2022, skal vi fejre at ejendommen er blevet 100 år. Men vi mangler en festarrangør, der kan hjælpe med at få stablet en fest på benene. Vi skal derfor have nogle beboere der har lyst til at være med i festudvalget og planlægge et brag af en fest.
I år blev festen udskudt, da der var for få tilmeldte. I 2024 håber vi, at mange vil deltage i fejringen.

Pap og glas

I forbindelse med jul og nytår, må det forventes at der kommer mere pap, glas og husholdningsaffald. For at alle kan komme af med deres pap, er det vigtigt at pap slås sammen. Der bliver smidt utroligt meget luft ud i papcontainerne. Husk kun pap, plast og flamingo skal fjernes inden pap smides ud.
Der er placeret tre glascontainere ved porten i Humlebækgade, husk at aflevere glas der og hvis glas beholderen er fyldt, så gå til en af de to andre, der plejer at være plads. Glas skal ikke sættes i skralderummene eller på fliserne.

Containere til husholdningsaffald skal kunne lukkes, så hvis en container er fyldt, skal en anden container benyttes. Hvis en container er overfyldt, er der risiko for, at de ikke bliver afhentet af renovationsselskaberne.

Jul og nytår

Slutteligt vil vi ønske alle en glædelig jul og et godt nytår.
Som altid kan brugte juletræer (uden pynt og fod) lægges i gården ved afspærringsbåndet, ved porten Borups Plads. Juletræer afhentes af Københavns Kommune efter Helligtrekongersdag, hvor juletræerne sendes til genbrug.
Der må ikke affyres fyrværkeri fra altaner eller i gården!

Hyggelig toværelses lejlighed (56m2) til salg

Dejlig toværelses lejlighed på 56m2, med en super hyggelig spisekrog i køkkenet og et lille københavnertoilet med brus. Lejligheden består af et større værelse ud mod Humlebækgade, og et mindre værelse mod gården, med udgang til altan.  Altanen har sol fra om morgenen til tildigt på eftermiddagen, og har udsigt over boldburet i den store grønne gård.

Lejligheden er delevenlig, da der er adgang til hvert værelse fra fordelingsentreen.

Stor, nylig renoveret lejlighed med køkkenalrum og mulighed for 3 soveværelser

Stor sammenlagt lejlighed på 126 m2 med optimal ruminddeling. Totalrenoveret i 2018. Lejligheden har køkkenalrum med køkkenø opvaskemaskine og opbevaring på begge sider. I køkkenet er også indbygget vitrineskab, stort køleskab med fryser og ismaskine, udgang til altan samt spisekammer. Fra køkkenet er der adgang til de to stuer en suite mod Stefansgade. Mellem stuerne er der en antik fløjdør med fire fag, og den ene stue kan lukkes helt af og evt. bruges som et gæste- eller soveværelse.

Fra køkkenalrummet er det adgang til fordelingensgangen, der leder ind til et værelse med en stor skabsvæg fra gulv til loft, til badeværelset med både bruseniche, badekar, gulvvarme og håndklædevarmer, til vaskerummet med vaskemaskine og tørretumbler samt masser af hyldeplads og endelig til et stort soveværelse mod Stefansgade med hotel-tykt gulvtæppe. I resten af lejligheden er der hvide gulve, der for lejligheden til at fremstå meget lys.

Hyggelig 2-værelses lejlighed i Stefansgade til salg

Jeg sælger min hyggelige lejlighed på 56 kvm. Lejligheden består af køkken, stue med plads til sofa og spiseplads, rummeligt soveværelse og lille københavnerbad. Fra soveværelset er der, udgang til altanen som vender mod den store, grønne gård og har eftermiddagssol.

Køkkenet fik nye skabe, højskabe, låger, bordplade og hårde hvidevarer i 2019.

Lejligheden ligger i den rolige ende af hyggelige Stefansgade og i gåafstand til indkøb, grønne områder samt offentlig transport.

Lys og rummelig 70 Kvm Lejlighed på 3 sal

Lejligheden består af et åbent køkken alrum med udgang til solrig altan, to værelser samt et toilet med separat bruse. Lejligheden er renoveret i 2018 hvor der er lavet nyt køkken, udvidelse af badeværelset samt ordnet alle vægge og gulve. Lejligheden giver god mulighed for at man kan dele, da der ikke er gennemgangsrum.

Lys og rummelig lejlighed på 70 km med mange muligheder

Vi sælger vores dejlige lejlighed gennem mange år for at rykke i noget større i foreningen. Lejligheden består af nyetableret køkkenalrum med udgang til altan, udvidet badeværelse med separat bruseniche, stue/værelse med ekstra god plads grundet rykket væg, lille soveværelse/kammer samt separat garderoberum.

Større 2-værelses lejlighed, med to værelser en suite mod gaden.

Større 2-værelses på 61kvm, med stort køkken, seperat wc og bad.
Fra fordelingsgangen er der adgang til køkken, de to værelser, wc og bad. Samt et skab for enden af gangen.

Lejligheden har fået renoveret el-installationen, hvor de gamle stofledninger er udskiftet. De gamle kontakter er bibeholdt. Der er lagt nyt trægulv i stuen og alle trægulve er nylakeret.

Køber påtager sig, at skulle renovere badet og lejligheden trænger i det hele taget til en kærlig hånd.